onsdag, oktober 30, 2013

Träningen

Förr gick jag ju uteslutande på olika pass. Spinning, pump, piloxing etc. Försökte mig på gymmet med vikter och maskiner, ett par tre gånger under de här tio åren jag tränat på gym nu. Efter genomgångarna av maskinerna med en instruktör gick jag snabbt tillbaka till passen igen. Hade ingen motivation, och behövde den där pushen man får med en instruktör som står och skriker på en.

Men, i somras fick jag ju ett "eget" program av en PT. Med blandade övningar. Och eftersom det var uppföljning på det, så höll jag ut mer än ett par pass. Faktiskt regelbundet i hela åtta veckor. Detta resulterade i att jag kom in i den egna träningen. Jag glömde inte bort det en vecka efter genomgången. Och nu tycker jag att det är ett perfekt komplement till passen. Har till och med hittat en massa fördelar med det. Som att jag inte behöver anpassa träningen till en viss tid. Och att jag kan lägga upp den hur jag vill, med tanke på dagsformen. Är benen slut efter veckans tidigare pass, kan jag faktiskt köra mage, rygg, axlar eller något annat som passar bättre.

Och nu med pulsklockan kan jag ju konstatera att egen träning, är minst lika effektiv som passen. Vilket jag inte riktigt ville tro på innan.

Tänk att det tar sådan jäkla tid för mig att komma på vissa saker.

 

Inga kommentarer: