söndag, juli 07, 2013

Tillbaka på Samui

Ja, J gjorde allvar av sina planer. Nu är vi tillbaka på Samui och bor på ett fint hotell. Fint, och fint. Svit någonting. Näst sämsta rummet på hotellet. Vi blev uppgaderade från den ordinarie sviten. Haha.. Men fin pool, bra strand, och ett litet snäpp bättre säng. Det är ju svårt att veta när man bokar. I utkanten av Bophut, eller liknande. Sjukt nära flyget. Det är ju bra eftersom vi flyger till Bangkok om två dagar. Ehm.. J är orolig att vi ska missa flyget.

Var inne i självaste Bophut igår. Jäklar vad fint det var!!! Finrestaurang efter finrestaurang. Inredningarna var magiska. Tror inte det finns så många mysiga restauranger i hela sthlm som det fanns på denna gata. Men när vi gick där brakade helvetet lös. Himlen öppnade sig. Nej, det vräkte inte ner. Någon vände havet upp och ner över oss. Vi kastade oss in på närmsta hak. Som var en sportsbar i Australiensk anda. Så det blev middag där. Gick ju bra det med. Medan havet vräkte ner på taket. Och letade sig ner i hål som droppade ner på oss.

Där åt vi, J fick se kvalet till sin F1 (!!!), och häckade till regnet lugnat ner sig så vi kunde parera oss mellan insjöarna som bildats på vägen, med moppen, hem. Jisses.

Vaknade i morse. Första morgonen med regn. Åt frukost i lugn och ro. Jag gick och fick predikyr och manikyr medan J var på moppetur. Han kom tillbaka och hade hittat något ställe med ostronbrunch. Det nappade jag på, så vi puttrade dit. Och det var bland de godaste ostronen vi ätit! Kocken David, kom ut och frågade oss om vi ville ha sex var till att börja med. Jajamen. När de var uppslurplade, fick vi in sex till. Sedan gick vi loss på resten av buffén. Thai, japanskt, italienskt, efterrätter. Osv. För ca 250 kr per skalle. Hur jäkla värt som helst. I vanliga fall så mår man ju illa efter en buffé lunch men nu var vi bara mätta. Och förbannat nöjda. Buffén var på ett finfint hotell. Så vi fick uppleva servicen där. Hahah.. Och vi som tyckte vi bodde bra. Jorå. Det finns sinnessjukt fina ställen här. Vi kom ju ditputtrande med en moppe. Och deras egna trafikledare (!!) bugade när vi steg av och parkerade. Fick åka golfbil till restaurangen. Och när vi skulle därifrån ställde sig dessa trafikledare sig i vägen med visselpipor och flaggor, stoppade trafiken och vinkade ut oss så vi skulle komma i väg säkert.

En dag kanske vi också bor där. Haha. Fast jag undrar lite.. Det var som små små små villor. Tätt, tätt, tätt inpå varandra. Med murar runt sig. Och stranden utanför, komplett värdelös.